היכן אפשר לעשות סנפלינג בצפון?

היכן אפשר לעשות סנפלינג בצפון?

צפון הארץ, אמת הגולן, הגליל והעמקים שבו. נדמה שאנחנו מכירים את כל מה שיש למקומות הללו להציע, וכאן הטעות הגדולה, החשיפה לעולם ולתרבות הטיולים הביאה לפריחה של סוגי טיולים מגוונים וביניהם גם טיולי סנפלינג ברמות שונות אותם ניתן למצא ולנסות לאורך כל אזור הצפון.

הצפון, הכל אפשר לעשות בו
צפון הארץ הינו הגדרה כללית לשטח גדול ורחב שאהוב מאד על הקהל הישראלי. המגוון הרחב של אפשרויות הבילוי בחבל ארץ זה הם רבות ומגוונות וניתן להבין אותם בעזרת העובדה שמדובר על מגוון של אזורים גאוגרפיים שונים. החל מעמקים רווי מעינות, דרך הכינרת ואזור העמקים, שממש מעליהם משתרעת רמת הגולן המיוחדת, דרך הגליל העליון, התחתון והמערבי בואכה חוף הים התיכון. לכן אין פעילות שלא תוכלו למצא באזור הזה. חברת חבל ארץ מתמחה בארגון והובלת טיולי אקסטרים בכל הארץ ובמיוחד בצפון הארץ ומעניקה שירותי טילים למגוון אתרי סנפלינג הפרושים בצפונה של הארץ במקומות ידועים ומוכרים וכן באתרי סנפלינג בצפון אשר מוכרים פחות. ברשימה הבאה נציג לכם מגוון של אתרים בצפון הארץ בהם מתאפשרת חווית הגלישה בסנפלינג.

מערת קשת אחד מ אתרי סנפלינג בצפון המועדפים על המטיילים בצפון הינו מערת קשת הנמצאת בגליל המערבי. הגלישה באתר הזה היא נוחה יתר ולכן הופכת חביבה על מטיילים רבים. הגלישה במערת קשת היא גלישה שלילית בעיקרה, כלומר מתבצעת ללא קיר או מצוק אשר הגלישה מתבצעת לאורכם. בכך נהנים הגולשים מחוויית גלישה ייחודית ומהנה במיוחד שהם כביכול תלויים באוויר שהנוף כולו פרוש לפניהם.                                                                                                               הגלישה במערת קשת נחשבת למוצלחת במיוחד ויכולה להתאים לגולשים מכל הסוגים וכל הרמות, מה שהופך אותה לאחת הטובות בארץ. עם סיום הגלישה ממשיכים במסלול עוד כשעה נוספת במהלכה יש קטע מאתגר המצריך שימוש בכבלים ויתדות המקובעים בשטח ביחד עם מגוון בעלי חיים וציפורים מסוגים שונים.

סנפלינג במצוק דלתון
יער ביריה נמצא בגליל העליון לא הרחק מעיר הקודש צפת, ביער ביריה יש מגוון של פעילויות לכל המשפחה אותן ניתן לחוות, אבל אנחנו עוסקים בסנפלינג בצפון ולכן נתרכז בחוויה המאפשרת לימוד והתנסות בחוויית הסנפלינג בצפון. הנוף הנפלא שיש במקום ומאפשר תצפיות אל הגולן, החרמון ועמק החולה, מהווים רקע מושלם לגלישה במורד המצוק. המצוק עצמו אינו גבוהה במיוחד, 20 מטר גובהו בסך הכל, מה שהופך אותו לנוח ומתאים מאד למי שמעוניין בהתנסות ראשונה עם עולם הגלישה או לחוויה משפחתית רב גילאית. לא כל טיול סנפלינג חייב להיות למיטיבי לכת בלבד. ואת כל הטוב הזה תוכלו לקבל במתחם המאפשר גם בילוי משולב נוסף עם מגוון אפשרויות.

גלישה וטיפוס בבית אורן 
אחד המוטיבים החוזרים של אתרי סנפלינג בצפון הוא בעובדה שהם משלבים מגוון פעילויות בתוך אתר אחד. ריבוי המטיילים והעובדה שרבים מן האתרים המאפשרם גלישות סנפלינג בצפון הם לרוב חלק ממערכת המאפשרת מגוון רחב יחסית של פעילויות וטיולי אקסטרים שונות ומגוונות. הפעילות במתחם הגלישה בבית אורן הינו מתאים לכל המשפחה, כמובן בליווי מודרך של מדריכים מוסמכים שאנו בחברת חבל ארץ מעניקים בשמחה עבור טיולים במגוון צורות ודרכים.המסלול המיועד לגלישת סנפלינג בבית אורן הוא חוויתי ומשמש בעיקר עבור התנסות ראשונית ותרגול של הטכניקה הנדרשת ומשום כך מתאים לכל המשפחה. חווית הגלישה בבית אורן היא נינוחה ולא דורשת הליכה במסלול טיול מפרך לפני כן.

נחל אבני הבזלת   
על רכס הרי נפתלי עם נוף נפלא הצופה אל רכס רמים ועמק חולה ממוקם לו נחל אבני הבזלת אשר מעניק לנו אפשרות לטיול משולב של מסלול הליכה יפה כשלעצמו ובמהלכו מספר מפלים חיוביים    ( גלישה לאורך הקיר )  אשר גובהם נע בין 8 מטרים במפל הנמוך ביותר ועד ל 30 מטרים במפל הגבוהה ביותר. המסלול כולו משלב טיול וגלישת צוקים  לאורך מסלול שייקח פרק זמן של 4-6 שעות במהלכן המטיילים ירדו לאורך הנחל בעזרת הגלישה במפלים השונים עד ליאו של הטיול במפל הגבוהה באורך של 30 מטר, עם סיום הירידה במסלול, יש צורך לעלות חזרה אל הרכבים בהליכה של כשעה בעליה לכיוון נקודת ההתחלה, כלומר זהו מסלול מעגלי.

נחל ג'ילבון
רמת גולן הבזלתית מהווה בית מושלם למגוון רחב של נחלים ונקיקים אשר לא מעט מהם מייצרים מסלולים עוצרי נשימה וחלקם אף מאפשר טיולים שניתן לשלב בתוכם גלישת סנפלינג חווייתית ומוצלחת. אחד המסלולי הטובים יותר באזור דרום רמת הגולן הוא נחל ג'ילבון אשר משלב בתוכו מסלול הליכה מאתגר מעט ובתוכו שני מפלים בגבהים של 18 ו של 40 מטר בהם מתבצעת גלישה רטובה, כלומר גלישה בתוך מפל זורם עם מימי הגולן הקרירים, מה שמייצר חוויה בלתי נשכחת כיאה לטיול סנפלינג בצפון.המסלול העובר בין שני המפלים, דבורה וג'ילבון הוא למעשה מסלול מעגלי שבו יורדים בטיול וגלישה אל הבריכה התחתונה, ולאחריה חוזרים אל הרכב בטיפוס לנקודת ההתחלה.

נחל זוויתן 
נחל זוויתן הנמצא ברמת הגולן, נחשב לאחד מאתרי סנפלינג בצפון המועדפים על מטיילים רבים. טיול בנחל זוויתן מאפשר סוגים שונים של מסלולי טיול, מטיילים חובבי גלישה מסוג סנפלינג יבחרו במסלול הנקיק השחור. הנקיק השחור הינו מסלול מושלם לתקופת הקיץ שבשאר חבלי הארץ מזג האוויר מכה בחומו בכל כוחו.        .המסלול שיכול להתאים גם למטיילים פחות מנוסים משלב בתוכו גלישה בגבהים של עד 20 מטר, מסלול המשלב גם מדרגות אבן ויתדות וכמובן בריכות מים טבעיות גדולות ומרשימות. המסלול בנחל זוויתן הוא אחד המבוקשים בארץ והחל מתקופת הקורונה יש צורך בהרשמה מראש על מנת להבטיח את מקומכם לביקור באתר.

ויה פראטה ברכס רמים 
מסלולי ויה פראטה הם יבוא מהשפה האיטלקי ומשמעותם הוא טיול אשר לאורך המסלול ישנם כבלי פלדה אשר אליהם מתחברים המטיילים על מנת לעבור בנקודות בעלות סכנה של נפילה או החלקה. סוג זה של מסלולים שפירוש השם הוא דרכי הברזל על שם הכבלים המשמשים אותה נפוצים מאד בעולם ובישראל הוכשר מסלול שכזה על רכס רמים מעל שמורת החולה.הטיול אשר פועל בשיטת הויה פראטה ייקח אתכם לאורך המצוק בנוף נפלא אשר במהלך המסלול תעזרו בכבלים, סולמות ויתדות על מנת להתקדם, אחד מרגעי השיא של המסלול הוא מצוק בגובה של 20 מטרים אותו יש לרדת בגלישת סנפלינג על מנת להתקדם במסלול.                        המסלול למרות התיאור הנ"ל מתאים כמעט לכל גיל ומומלץ מאד כבלוי משפחתי מלא בהתרגשות ואדרנלין לאורך כל המסלול שאורכו קילומטר וחצי והוא אורך בין שלוש לארבע שעות של בילוי נפלא לכל המשפחה.

סיכום   
כולנו מכירים את צפון הארץ, רובנו ערכנו בה טיולים מסוגים שונים, מי ברגל, מי ברכבים ותמיד יש משהו נוסף למצוא ולגלות. אתרי סנפלינג בצפון הפזורים לאורכו של חבל הארץ הנפלא הזה מעניקים אפשרות נוספת של בילוי, סנפלינג בצפון הוא בילוי היכול להתאים למשפחות במגוון גילאים או לחלופין למחפשי הרפתקאות וריגושים מסוגים שונים, אנחנו בחבל ארץ  נשמח ללוות אתכם בטיול הבא שלכם.